اجزای تشکیل دهنده دکل های مخابراتی مهاری


دکل مخابراتی مهاری امروزه برای بسیاری از مکان ها به جای دکل های مخابراتی دیگر، استفاده می شود. دکل مخابراتی مهاری مزایای بسیاری نسبت به دیگر دکل ها دارد.

معرفی دکل مخابراتی مهاری و قیمت آن

دکل های مخابراتی در جای جای دنیا برای مقاصد مختلف مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرند. اما به دلیل مزایایی که دکل مخابراتی مهاری نسبت به دکل های سنگین و گرانقیمت مخابراتی دارد، امروزه در بیشتر جاها از دکل های مهاری استفاده می شود. این نوع دکل ها ارزان قیمت و سبک هستند و به سادگی نیز نصب می شوند.
دکل مخابراتی مهاری چیست؟

دکل مخابراتی مهاری دکل هایی هستند که برای انواع مقاصد مخابراتی مانند نصب انواع آنتن های رادیو، تلویزیون، مایکروویو، تقویت آنتن های بی سیم و شبکه های کامپیوتری بکار برده می شود. این نوع از دکل ها به دلیل وزن سبکی که دارند به وسیله نوعی سیم که به نام سیم مهار شناخته می شود، به زمین یا یک تکیه گاه وصل می شوند. دکل مخابراتی مهاری را می توان در مکان هایی که تحمل وزن بالایی ندارند و همچنین فضای کافی برای نصب دیگر دکل ها وجود ندارد، نصب نمود. البته باید توجه کنید که اگر این نوع دکل ها بر روی زمین نصب شوند، برای نصب سیم های مهار شما به فضای زیادی نیاز دارید. پس بهتر است از دکل مخابراتی مهاری بر روی ارتفاعات و یا پشت بام ها استفاده نمود. دکل های مخابراتی مهاری در انواع مختلفی وجود دارند که هر یک از این دکل ها کاربردی دارند.

عکس 1
مزایای دکلهای مخابراتی مهاری

این نوع دکل ها برای نصب در ارتفاع و داخل شهر بسیار مناسب هستند.
بسیار سبک هستند و به راحتی نصب می شوند.
ارزان قیمت هستند.
دارای انواع مختلفی هستند.
می توان دکل های مهاری مخابراتی دست دوم را نیز خریداری کرد که این نوع دکل ها دارای قیمت بسیار مناسب تری نیز می باشند.
در مکان هایی که فضای کافی برای نصب دکل وجود ندارد می توان از این نوع دکل ها استفاده کرد.

تصویر 2
انواع دکل مخابراتی مهاری

دکل های مهاری در انواع مختلف سری G از جمله G35 ،G45 ،G55 ،G65 ،G85 در بازار وجود دارند. در واقع عددی که روبروی G نوشته شده است، عرض قاعده دکل را نشان می دهد که شما می توانید با توجه به کاربرد هر یک از این نوع دکل های مهاری، بهترین نوع آن را برای کار خود انتخاب کنید. دکل مخابراتی مهاری سری G که یکی از پرکاربردترین و پر استفاده ترین نوع دکل های مهاری هستند، از لحاظ ظاهری به صورت سه یا چهار ضلعی هستند و این سه یا چهار ضلعی ها با سکشن هایی به اندازه 3 متر تشکیل شده اند. سکش ها با لوله های 32 اینچ و میلگردهای Z مانند بر روی هم متصل شده اند. نکته ای که در مورد انواع دکل های مهاری وجود دارد این است که عرض قاعده در هر سه ضلع این نوع دکل ها کاملا با هم یکسان است.

تصویر 3
ویژگی های دکل های مخابراتی مهاری

با اینکه دکل مخابراتی مهاری در انواع مختلفی در بازار وجود دارد، اما این نوع دکل ها دارای ویژگی های یکسانی هستند که عبارتند از:

طول هر سکشن در دکل های مهاری 300 متر است.
حداکثر ارتفاعی که می توان دکل مهاری مخابراتی را بر روی آن نصب نمود، فاصله 9000 سانتی متری از سطح زمین است.
وزن این نوع دکل ها بین 24 تا 26 کیلوگرم است.
سیم مهار از جنس فولاد می باشد.
بر روی زمین های نرم دارای مقاومت نیز می توان این نوع دکل ها را نصب نمود.
برای جلوگیری از زنگ زدگی دکل، از پوشش گالوانیزه گرم استفاده می شود.

تصویر 4
نحوه نصب دکل مخابراتی مهاری

نصب دکل های مخابراتی مهاری بسیار ساده است. برای نصب اینگونه از دکل ها باید در هر 6 تا 9 متر از سیم مهاری فولادی از سه جهت با زاویه ای حدود 120 درجه برای مهار و نصب دکل استفاده نمود. بنابراین در پشت بام ها و ارتفاعات به راحتی می توان اینگونه از دکل ها را نصب نمود. معمولا سکش ها در هر قسمت دکل مخابراتی مهاری دارای 8 پله است که بالا رفتن از دکل مهاری را بسیار ساده تر نموده و ایستایی و مقاومت دکل را نیز بیشتر می کند. سکشن ها نیز از اتصالات لوله ای و میلگردی که به وسیله CO2 به هم جوش شده اند، تشکیل شده است و به همین دلیل بسیار مقاوم است.

تصویر 5
چرا از دکل های مخابراتی مهاری باید استفاده کرد؟

دکل مخابراتی مهاری یکی از جدیدترین نسل های دکل های مهاری است و به دلیل سبکی و قیمت بسیار مناسب معمولا برای استفاده های شهری و کاربردهای مخابراتی همچون شبکه های کامپیوتری، تجهیزات بیسیم، شبکه های رادیویی و نصب انواع آنتن ها بسیار استفاده می شود. اگر در مکانی فضا و زاویه کافی برای نصب سیم مهار دکل وجود داشته باشد، این نوع دکل ها گزینه ای بسیار عالی برای این منظور هستند. دکل های مهاری همچنین بسیار سریع نصب می شوند و به تجهیزات زیادی برای نصب نیازی ندارند. از سوی دیگر اگر شما بخواهید دکل را از مکانی به مکان دیگر انتقال دهید، می توانید این کار را به دلیل وزن سبک دکل به سادگی انجام دهید.

تصویر 6
قیمت دکل مخابراتی مهاری

قیمت دکل های مخابراتی مهاری به عوامل بسیاری بستگی دارد و همیشه ثابت نیست. بسته به اینکه شما از چه شرکتی می خواهید دکل مخابراتی مهاری را خریداری نمایید، این قیمت نیز کاملا متفاوت است. از سوی دیگر با توجه به نوع دکل مهاری، تجهیزات و میزان میلگرد، لوله و اتصالاتی که برای ساخت دکل مهاری استفاده شده است، در قیمت نهایی محصول بسیار تاثیرگذار است. اگر می خواهید دکل مهاری مخابراتی با حداقل هزینه را تهیه نمایید، می توانید از دکل های دست دوم برای این منظور استفاده کنید.

تصویر 7
اجزای تشکیل دهنده دکل های مخابراتی مهاری

سکشن ها از مهمترین و اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده دکل مخابراتی مهاری هستند که از سه لوله در هر وجه دکل و میلگردی که به صورت خرپایی به لوله ها متصل است، تشکیل شده است. هر سکشن با فلنج های نر و ماده بر روی هم متصل می شوند.
میله انکر بولت و عصایی تجهیزاتی هستند که برای ایجاد پایه نصب انواع متعلقات سیم مهار بکار برده می شوند. اگر دکل بر روی زمین نصب شده باشد، از میله عصایی و اگر دکل بر روی پشت بام نصب شده از میله انکر بولت استفاده می شود.
بیس پیلت یک صفحه ورقی آهنی است که اولین پایه های دکل مهاری مخابراتی بر روی آن نصب می شود. این ورق آهنی در واقع در زیر دکل قرار می گیرد و اگر دکل بر روی زمین نصب شده باشد، بر روی سازه فونداسیون بتنی قرار گرفته و اگر دکل بر روی پشت بام نصب شده باشد بر روی سازه فونداسیون آهنی نصب می شود.
پیچ و مهره ها در نصب انواع قسمت های دکل های مخابراتی مهاری نقشی اساسی را ایفا می کنند. برای نصب انواع دکل های مخابراتی مهاری از دو نوع پیچ و مهره 50*16 و 60*10 استفاده می شود. پیچ و مهره های 60*10 برای نصب سکشن ها استفاده می شوند و پیچ و مهره های 50*16 نیز برای نصب متعلقات سیم مهار استفاده می شود.
تاج دکل بر روی بالاترین و بلندترین قسمت دکل مهاری نصب می شود و انواع متعلقات سیستم ارتینگ و سیستم روشنایی بر روی آن نصب می شود.
سیستم روشنایی که برای روشن نمودن دکل مهاری استفاده می شود از حباب شیشه ای محافظ، لامپ های LED، فتوسل و کابل برق تشکیل شده است.
سیستم ارتینگ که برای محافظت از تجهیزات دکل مهاری و افراد استفاده می شود، از بست ارت، سیم مسی ارت، میله برقگیر، کلمپس تشکیل شده است.
سیم مهار نیز یکی از مهمترین قسمت های تشکیل دهنده دکل مهاری است که از پنج رشته سیم فولادی که به هم بافته شده اند، تشکیل شده است. معمولا برای دکل های مهاری از سیم مهاری نمره 6 استفاده می شود و در مناطق کوهستانی تر و با ارتفاع بیشتر نیز از سیم نمره 8 استفاده می شود.
صفحه تعادل برای ایجاد تعادل بین پایه و پلی که مابین انکر و مهارکش است، استفاده می شود.
برای بستن و گره زدن سیم مهاری از کرپی استفاده می شود.
برای مهار کردن سیم مهار فولادی بر روی صفحه تعادل از مهارکش استفاده می شود.
برای جلوگیری از خوردگی در محل های خم شدن سیم مهاری از گوشواره استفاده می شود.


[ بازدید : 90 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 22 تير 1399 ] [ 12:36 ] [ امیر عباس ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]